Сынып жетекші: |
Какенова С.С. |
|
Күні: |
20.01.2025 |
|
Сынып: 3 |
|
|
Сабақтың тақырыбы: |
«Зорлық-зомбылықсыз балалық шақ»
«Ата аналардың бақылауы бағдарламасы балаларға арналған жеңілдіктер»
|
|
Мақсаты |
Оқушыларға адам құқығы мен бала құқықтары туралы ақпарат беру. Қиын жағдайларда көмек сұрау дағдыларын дамыту Зорлық-зомбылыққа төзбеушілік көзқарасын қалыптастыру.
Ата-аналарды арнайы бақылау бағдарламаларының маңыздылығы және олардың мүмкіндіктерімен таныстыру. Балалардың онлайн және офлайн қауіпсіздігін қамтамасыз ету жолдарын үйрету. Ата-аналарға балаларды бақылауда және қауіпсіздік шараларын қолдануда тиімді құралдар ұсыну.
|
Сабақтың барысы:
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтың әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
Сабақтың басы |
Сәлемдесу: Армысыздар, қымбатты оқушылар! Сіздерді көргеніме қуаныштымын! Барлықтарыңыздың жүздеріңізден күлімсіреу көрініп тұр! Керемет!
|
Оқушылар жұдырық түйістіру арқылы бір біріне достық ықыластарын білдіреді.
|
|
Көңілді әуен
|
Сабақтың ортасы |
Сабақтың мақсатын түсіндіру. Кіріспе бөлім: Мұғалім: «Әр баланың бақытты, қауіпсіз балалық шағы болуы тиіс. Бүгін біз зорлық-зомбылық деген не екенін, оның қандай түрлері бар екенін және одан қалай сақтануға болатынын талқылаймыз.»
Оқушылардан сұрақ қою: «Зорлық-зомбылық дегенді қалай түсінесіздер?» «Балалар қандай құқықтарға ие?»
Негізгі бөлім: 1) Баяндама:
Бала құқықтары туралы негізгі мәліметтер:
БҰҰ Бала құқықтары туралы конвенция.
Балалардың өмір сүру, білім алу, қорғау құқықтары. Тақырыпты талдау:
Зорлық-зомбылық түрлері: Физикалық Психологиялық Экономикалық Жыныстық Әр түріне мысал келтіріп түсіндіру. Жағдайлық тапсырмалар: Оқушыларды топқа бөліп, жағдайларды талдау: «Егер сені біреу қорқытса, не істейсің?» «Досың зорлық-зомбылыққа ұшыраса, оған қалай көмектесесің?» «Қиын жағдайға тап болсаң, кімге хабарласасың?» Бейнеролик көру: Тақырыпқа сай қысқа бейнеролик көрсетіп, оны талқылау.
|
Оқушылар сұраққа жауап береді
Оқушылар тапсырмаларды орындайды
|
Мадақтама сөздер айту
|
Ақ қағаз, фломастерлер |
|
Қорытынды: Балалардан сабақты қорытындылау сұрақтары: «Зорлық-зомбылықсыз өмір сүру үшін не істеуіміз керек?» «Көмекке жүгінудің қандай жолдарын білесіздер?» Мұғалім: «Әрқайсымыз қоғамның бір бөлшегіміз. Зорлық-зомбылыққа төзбеушілік – тек қана өзіміз үшін емес, айналамыздағы адамдар үшінде маңызды. Барлық қиындықта сіздерге көмекке келетін үлкендер бар екенін ұмытпаңыздар.» Рефлексия: Оқушыларға «Зорлық-зомбылықсыз әлемді қалай елестетесің?» деген сұрақ қойып, өз ойларын қағазға түсіруін сұрау (сурет немесе жазбаша Сабақтың соңында: Қауіпсіздік пен көмек көрсету қызметтерінің телефондары:
150 – Сенім телефоны
111 – Балалар мен жасөспірімдерге арналған қолдау орталығы. Қорытынды нәтижесі: Оқушылар зорлық-зомбылық туралы ақпарат алып, қиын жағдайда қалай әрекет ету керектігін үйренді |
Оқушылар ақ қағазға өз ойларын қысқаша жазады |
«Бас бармақ» әдісі арқылы бағалау |
Ақ қағаз |
Қауіпсіздік сабағы 10 мин |
Сабақтың тақырыбы, мақсатымен оқушыларды таныстыру. Ата-аналар да қатысады. Қысқаша шолу: «Біз бүгін балаларымыздың қауіпсіздігін қалай қамтамасыз ете алатынымызды талқылаймыз». Кіріспе бөлім: Мұғалімнің кіріспесі: «Қазіргі заманда балаларымыз көп уақытын интернетте өткізеді. Интернет білім алу, ойын ойнау және қарым-қатынас жасау үшін өте пайдалы құрал. Бірақ онда қауіп-қатерлер де бар. Ата-аналарға бұл процестерді тиімді қадағалау үшін арнайы бағдарламалар көмектеседі.» Сұрақ қою: «Балаларыңыздың интернеттегі әрекеттерін қалай бақылайсыздар?»
«Қауіпсіздік үшін қандай шаралар қолданасыз?» Негізгі бөлім: 1) Ата-аналық бақылау бағдарламалары дегеніміз не? Бұл бағдарламалар балалардың интернеттегі әрекеттерін қадағалауға, қажетсіз контентке шектеу қоюға және уақытты бақылауға арналған құралдар. 2) Ата-аналық бақылау бағдарламаларының негізгі мүмкіндіктері: Контентті шектеу: Балаларға жасына сай емес сайттарды блоктау Экран уақытын бақылау: Құрылғыларды қанша уақыт қолданатынын анықтау және шектеу орнату. Қауіпсіз байланыс: Бейтаныс адамдардан қоңыраулар мен хабарламаларды шектеу.
Орналасқан жерді бақылау: GPS арқылы баланың қайда екенін білу.
Қауіпсіздік ескертулері: Баланың күдікті әрекеттері немесе сайттарға кіруі туралы хабарлау. Балаларға арналған жеңілдіктер:
Қауіпсіздік: Балалар онлайн ортада қорғалған болады.
Балаларға сенімділік: Балалар интернетте өздерін қауіпсіз сезінеді, өйткені ата-аналар оларға қамқорлық жасайды.
Уақытты тиімді пайдалану: Құрылғыдағы уақыт шектеулері оқу мен демалысты реттеуге көмектеседі.
Жеке өмірді құрметтеу: Балалардың жеке ақпараты қорғауда болады. Қауіпсіздік бағдарламаларының мысалдары:
Google Family Link: Баланың құрылғысын басқаруға арналған тегін бағдарлама.
Kaspersky Safe Kids: Қауіпсіз интернет және экран уақытын шектеу мүмкіндігі бар.
Qustodio: Толық бақылау функциялары бар ата-аналық бақылау құралы.
Norton Family: Интернет контентті бақылау және уақытты шектеу үшін танымал. Баланың еркіндігін шектеуге жол бермеу:
Ата-аналық бақылау баланың жеке еркіндігін шектемеуі керек.
Бақылау мен сенім арасында тепе-теңдікті сақтау.
Балалармен интернет қауіпсіздігі туралы ашық сөйлесу. Практикалық бөлім: Мысалдар талқылау:
«Егер бала қауіпті сайтқа кірсе, не істеу керек?» «Интернетте бейтаныс адаммен сөйлескенде қандай кеңес бересіз?» Құрылғыларды баптау: Қарапайым нұсқаулықтар арқылы бағдарламаларды орнатуды көрсету. Қорытынды бөлім: Мұғалімнің сөзі: «Балалардың қауіпсіздігі – ата-аналардың басты міндеті. Технологияны дұрыс қолдана отырып, біз балаларымызға қауіпсіз әрі жайлы орта жасай аламыз. Бақылау тек қорғаныс құралы ғана емес, сонымен бірге тәрбие беру мүмкіндігі.» Қатысушылардан кері байланыс сұрау: «Сіз үшін бүгінгі сабақтан ең пайдалы мәлімет қандай болды?»
«Балаларыңызбен қандай ережелер орнатасыз?» Рефлексия: Ата-аналарға сұрақтар: «Бақылау бағдарламасын қолдануға дайынсыз ба?» «Баланың қауіпсіздігі үшін тағы қандай шаралар қолдануға болады?» Қосымша ақпарат:
Ата-аналарға арналған пайдалы ресурстар:
Қазақстанның төтенше жағдайлар қызметі: 112.
Интернет қауіпсіздігі туралы сайттар: Google Safety, Kaspersky Safe Kids.
Балаларға арналған интернет қауіпсіздігі туралы кітаптар мен материалдар. Нәтиже: Ата-аналар балалардың интернеттегі және өмірдегі қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін қажетті ақпаратты меңгереді. Бақылау бағдарламаларын қолдану арқылы балалардың қауіпсіздігіне сенімділік артады. |
Ата аналар сұрақтарға жауап беру арқылы тақырыпты түсінеді.
Оқушылар сұраққа жауап береді.
Әр ата ана өз шешімдерін сыныпқа таныстырады.
Әр сурет бойынша талқылау ұйымдастыру.
Оқушылар мен ата аналар өз пікірлерін бөліседі.
|
|
Презентация
Презентация
Бақылау бағдарламаларының тізімі мен сипаттамасы жазылған буклеттер.
Тақырыптық слайдтар мен бейнероликтер.
Желі қауіпсіздігі туралы кеңестер жазылған постерлер.
Қауіпсіздік қызметтерінің байланыс нөмірлері жазылған ақпараттық қағаздар.
|
Сабақтың соңы |
Оқушылар біз бүгін сіздермен қоғамдасғы өте өзекті екі тақырыппен таныстық, ой бөлісіп, пікір алмастық. Бүгінгі сынып сағатынан алған білімдеріңіз өмірлік азық болады деп тілеймін . |
Барлығы бүгінгі сабақта алған әсерлерімен бөліседі. |
Бүгінгі сабаққа белсенді қатысқан оқушыларға алғыс білдіріп, мадақтау. |
|